28 October 2010

time goes away

just nu ligger jag i min säng, i en alldeles för tyst lägenhet. Wolverine ligger i vardagsrummet och sover. Jag hör bara Rosie Thomas som strömmar ut ur högtalarna och såklart mina grannar så jag tror står och diskar för stunden.
Men kan inte hjälpa att drömma mig bort lite granna. Funderar på vad som händer näst?
Jag vill inte jobba på samma jobbet eller stanna kvar i staden hela livet. Jag vill känna att jag har gjort något. Känna att man har levt. Fast i och för sig är jag bara 21år, man har ju som sagt hela livet framför sig. Men ändå börjar bli rätt less på att jobba hela tiden, hinner ju knappt träffa mina stiliga vänner.
Jag skulle älska att åka iväg till Kanada, USA, Frankrike. Kanske bo en stund på alla platser. Bara njuta lite av livet, ha så nedrans kul så att man spricker av glädje!
Skulle inte det vara nånting?

Men samtidigt så trivs jag väldigt bra här i staden, men som sagt så vill jag inte känna att jag aldrig gjorde något med mitt liv när jag väl har hunnit fylla 50 år.
Jag vill uppleva saker, roliga, häftiga saker!

so who's with me?

2 comments:

mikaela said...

you can do it!
just do it!

:D

vill man så kan man.
om man vågar ;)

men glöm för guds skull inte att åka till thailand!

hanna said...

jag väntar på dig här nere i aussieland, komsi kom